Parkering

MSC Cruises erbjuder olika parkeringslösningar för att garantera att du får en smidig resa 

Park & Cruise

Kör du till avresehamnen? Om du letar efter en smidig parkeringslösning innan ombordstigning kan vi rekommendera Park & Cruise.

 

Lämna din bil i säkra händer

Park & Cruise är det smidigaste sättet att parkera på var och en av hamnarna nedan. Hur det fungerar skiljer sig från hamn till hamn, med flera olika tjänster att välja mellan, från parkeringsservice till självbetjäning i närområdet runt kryssningsterminalen. Lämna helt enkelt bilen vid bagageinlämningen och borda fartyget (i vissa fall finns valet att ta en skyttelbuss från parkeringen till terminalen och vice versa). Parkeringsavgiften debiteras ditt kryssningskonto och kan regleras innan landstigning. Allt du behöver göra sedan är att visa upp kvittot när du hämtar din bil.

 

Hur man bokar

Fråga din resebyrå när du bokar din resa – Boka på din personliga sida online med ditt bokningsnummer, så kan du på avresedatumet bara parkera, gå ombord och njuta av din kryssning!

 

Park & Cruise finns för närvarande i följande hamnar:

Italien: Ancona - Bari - Brindisi - Cagliari - Civitavecchia - Genua - La Spezia - Livorno - Messina - Monfalcone - Neapel- Palermo - Trieste - Venedig

Tyskland: Hamburg - Kiel - Warnemünde

Spanien: Barcelona - Valencia 

Storbritannien: Southampton

Frankrike: Marseille

Belgien: Zeebrugge

Fly & Cruise

Flyger du till avresehamnen?

Med Fly & Cruise kan du vara säker på att din kryssning får en flygande start. Vi tillhandahåller full assistans för att hjälpa dig komma till fartyget, även om du blir försenad eller får problem på din resa.
Tjänsten innefattar även följande delar för att se till att hela din resa blir så behaglig som möjligt:

 

  • Gratis transport mellan flygplatsen och fartyget
  • Assistans på flygplatserna för att garantera en smidig start på din resa
  • Exklusiv lounge på Genuas flygplats som är öppen mellan 09.00 och 17.00. Du kan ringa MSC Lounge på telefonnummer (+39) 010 8607976
  • Särskilt helpdesk-nummer, öppet från 3 timmar innan flygets avgång
  • Bagagehjälp för att spåra ditt bagage i händelse av att det kommer på avvägar, med leverans direkt till din hytt*

* Notera att tullreglerna i vissa länder kräver att gästen är närvarande när bagaget återlämnas.